Strona główna Komunikacja Tunele nowych odcinków metra przejezdne

Tunele nowych odcinków metra przejezdne

fot. Metro Warszawskie

Tunelami i torami odstawczymi na powstającym odcinku metra na Bemowie przejechał skrajnik mechaniczny nazywany przez pracowników „Wojtusiem”. Pojazd z przedstawicielami Metra Warszawskiego i generalnego wykonawcy sprawdzał, czy w tunelu nie ma żadnych przeszkód, o które mogłyby zahaczyć pociągi.

Skrajnik rozpoczął swoją pracę w tunelu pomiędzy funkcjonującą stacją C06 Księcia Janusz a budowaną C05 Ulrychów na linii M2. Z prędkością kilku kilometrów na godzinę jechał pchany przez drezynę w kierunku torów odstawczych za stacją C04 Bemowo.

Rozkłada stalowe elementy

Czym jest sam skrajnik? To pojazd techniczny wyposażony w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. W ten sposób skrajnik odzwierciedla przestrzeń, w której bezpiecznie może poruszać się tabor metra. Nie mogą się w niej znaleźć jakiekolwiek stałe elementy lub urządzenia techniczne.

Podczas sprawdzania tunelów na Bemowie wykryto miejsca drobnych kolizji ze skrajnią, takich jak tymczasowe ogrodzenie w części technicznej stacji czy zbytnio wysunięte oznakowanie dla maszynistów. Wszystkie tego typu przeszkody są na bieżąco przesuwane lub usuwane.

Po „Wojtusiu” pociąg testowy

Kontrolę zachowania skrajni wykonują pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości Metra Warszawskiego przy udziale przedstawicieli budowniczych metra z firmy Gulermak. Sam skrajnik to oczko w głowie pracowników MW. Ochrzcili go imieniem „Wojtuś”, na cześć jednego z długoletnich, już emerytowany pracowników.

Kolejny etapem sprawdzenia budowanych odcinków metra – po kontroli skrajnikiem, są jazdy pociągu testowego. Na Bemowie wyjedzie on na tory na przełomie marca i kwietnia.